Det vigtigste inden for SEO
Søgemaskineoptimering (SEO) er processen med at optimere en hjemmeside eller et online indhold for at øge synligheden og rækkevidden i søgemaskinernes søgeresultaterne. Dette kan hjælpe med at øge trafikken til din hjemmeside og forbedre brugeroplevelsen.
Hvad er Søgeord
Nøgleord og søgeord er de termer og sætninger ( også kaldt fraser), som brugere indtaster i en søgemaskine for at finde relevante sider. De er vigtige, at identificere og bruge de rigtige søgeord i din hjemmesides indhold og metadata samt andre steder mht onpage SEO optimering.
Du kan finde søgevolumen på søgeord ved at oprette en Google ADs konto og sætte en kampagne op.
Efter noget tid vil du få adgang til fuld information om hvert søgeord du undersøger.
Du kan også bruge værktøjer som f.eks. Ubersuggest.
TIP:
Bare fordi et søgeord har mange søgninger, er det ikke nødvendigvis DER kunderne søger efter det du tilbyder.Generiske ord f.eks. HEST, vil have enormt mange søgninger i Google, da der også medtages varianter og sætninger til en vis grad i volumen.
Folk, der gerne vikl købe en saddel til en hest, de søger ikke bare på Hest og derfor vil det ikke nødvendigvis være ret interessant for di at gå efter en høj placering på netop det ord.
Her vil det være med at gå efter “Saddel til hest” og gerne endnu mere specifikt f.eks. brand + saddel til hest.
Indhold
Indholdet på din hjemmeside bør være relevant og autoritativt og indeholde de rigtige nøgleord og søgeord. Det er også vigtigt at have godt struktureret og letlæseligt indhold, der appellerer til både brugere og søgemaskiner.
Links
Links fra andre hjemmesider til din hjemmeside, også kendt som baglinks, kan hjælpe med at øge din hjemmesides autoritet og synlighed i søgeresultaterne. Det er vigtigt at have en naturlig og organisk baglink-profil og undgå at bruge manipulerende taktikker.
Tekniske aspekter
Tekniske aspekter af søgemaskineoptimering inkluderer ting som hurtig sideindlæsningstid, mobilvenlighed, SSL-certifikater og korrekt brug af HTML-tags og strukturer.
Søgeoptimering af billeder
Billeder kan hjælpe med at forbedre brugeroplevelsen og øge synligheden i søgeresultaterne, hvis de er optimeret korrekt. Dette inkluderer at bruge relevante filnavne og alt-tags og reducere filstørrelsen.
Søgeoptimering af videoer
Videoindhold kan også hjælpe med at øge synligheden i søgeresultaterne. Det er vigtigt at bruge relevante titler og beskrivelser, optimere filstørrelsen og tilføje transskriptioner og undertekster.
Lokal søgeoptimering
Lokal søgeoptimering kan hjælpe med at øge synligheden og rækkevidden for lokale virksomheder. Dette inkluderer at oprette en Google My Business-profil, bruge lokale nøgleord og søgeord og have korrekte og konsistente oplysninger om virksomhedens placering og åbningstider.
Målgrupper
For at opnå succes med søgemaskineoptimering er det vigtigt at forstå din målgruppe og oprette indhold og kampagner, der appellerer til dem. Dette inkluderer at bruge de rigtige nøgleord og søgeord og levere relevant og værdifuldt indhold.