Onpage SEO

Her kan du læse nærmere om flere af de områder på selve hjemmesiden, der har indflydelse på ranking  i Google.

Der er mange forskellige områder som der er enighed om, ar en positiv indflydelse og en del som der er noget uenighed omkring.
Vi ser her på flere af de områder der er enighed i branchen om, har en positiv indflydelse

Website titel

Når der tales om en ”title” i forbindelse med Google SEO, er der tale om en kodelinje, som viser en titel i browserens top.
Denne titel anvendes af søgemaskinerne i søgeresultaterne og er et vigtigt element.

Søgemaskinerne læser hvad der står i din title og forsøger at analysere hvilke ord og udtryk, der står. Informationen anvendes til at se nærmere på hvad (emne) for en kategori og område dit website omhandler.

Her har du med andre ord mulighed for, at give søgemaskinerne et vink med en vognstang om, hvad du mener din hjemmeside omhandler og dermed også hvad du gerne vil have den placeret højt for af søgeord i de organiske søgeresultater.

Du kan se titlen som en kort tekst på 71 tegn, der forklarer hvad der findes på din hjemmeside.

Både din forside -men også alle dine undersider, bør have en speciel titel, der er repræsentativ for det indhold, som findes på hver enkelte side.

I praksis skrives titlen ind på forskellige måder alt efter hvilket CMS du anvender.

Koden i ren html ser således ud:

din overskrift på 71 tegn

Herunder har vi fundet gode kilder, der viser hvordan du i praksis indsætter titler på dine sider, alt efter hvilket CMS system du anvender:

Title i WordPress (Populært seo plugin til wordpress)

Title i Joomla

Title i Drupal

Sådan laver du en god title

Din title bør fortælle hvad siden omhandler, inkluderer søgeord og være lokkende, gerne med Call to action.

Nævn aldrig priser, tilbud eller ydelser som ikke er på siden for at lokke – det giver bagslag, brugerne skrider igen med det samme og det medfører tårnhøj bouncerate.

Søgeordet du ønsker at ranke for, bør såvidt muligt stå i begyndelsen af din title.

Des bedre den er, des flere af de gode besøg vil du få ind.

Her handler det IKKE om højest muligt klik rate, men at få dem til at klikke, som vil finde indholdet interessant nok til at blive og læse det / fortage et køb.

Bouncerate og tid på siden anvendes jo også til at bestemme din sides ranking, så det er ikke en konkurrence om at få alle til at klikke, men kun dem, der leder efter det du har.