Interne links

Med interne links menes de links, der binder dine undersider samen. Ofte anvendes en topmenu, med links til underkategorier eller undersider.

Søgemaskinerne bruger dine interne links til at bevæge sig rundt på din hjemmeside, når den analyseres. Det er derfor vigtigt, at der er links til alle undersider.

Den måde du linker på internt, anvendes også til at forsøge at analyserer, hvilke af dine undersider du anser for vigtigst – Des mere du linker og hvor du linker fra internt, har indflydelse.

Linker du i topmenuen til kategorier, vil de blive fremhævet fordi du har topmenuen på alle undersider og derfor linker MEST til dine kategorier.

Linker du til en bestemt underside fra alle dine andre undersider, vil denne enkelte underside blive fremhævet.

Tips til intern linkning

Har du en underside du gerne vil have ranket på det vigtigste søgeord overhovedet for din hjemmeside? Så bør der være et link som det første i topmenuen til netop den side.

Det vil fortælle Google at det er en yderst vigtig underside og du vægter den højt = Google vil ranke den højere end hvis du linker til den i din footer.

Link i dine tekster internt, så du kan sende en besøgende er undt på din hjemmeside, men gør det ikke for meget og husk brugeren jo netop kan finde på at følge dit interne link og komme på afveje.

Link med forskellige synonymer af tekst til dine vigtige interne sider, så Google kan forstå de handler om mere end én ting og ét søgeord.

Overdriv IKKE intern linkning ved f.eks. at linke hver eneste gang ordet SEO nævnes til siden om SEO.

Gem Landingpages i Footeren med et link

Har du lavet en masse SEO optiemrede landingpages, som brugerne egentlig helst ikke skal ind på, ja så lav en sideoversigt over dem og link til den fra din footer.

Der skal være mindst 1 link fra din hjemmeside over til hver underside og du kan nemt gennem dem lidt væk i et link i footeren.

Stort set ingen besøger et link i footeren med navnet “Sideoversigt”